|
Senin için kırmızı ne demek.. Bizim için hayat demek.. Bir torba umut bağışlamaya
ne dersin ??
|
|
|
Yararlı Bilgiler
- Açılacak olan bakkal dükkanının zemini kaldırımdan yüksek olmamalıdır.
- Dükkan dizaynları yapılırken terekleri, buzdolaplarını koymadan önce taban ve pisuvar tertibatı yer altından geçirilmeli, tabanlar, mozaik ve kalebodur gibi temiz malzemelerle döşenmelidir.
- Duvarlar boya ve badana yapılmalı, diğer alet ekipmanları da hijyenlik sağlık anlayışına uygun olmalıdır.
- Bakkal dükkanının vitrinleri camlı ahşap, mermer bölümlerinin olduğu yerler ise düz metal formike ve benzerlerinden yapılmalıdır.
- Bıçak, kepçe, teraziler, kavanozlar paslanmaz ve çelik malzemelerden olmalıdır.
- Bıçak vb. ekipmanlar tahta saplı olmamalıdır.
- İş yerinde satışa arz edilen ürünler birbirlerine koku salacak veya tahriş etmeyecek şekilde ayrı ayrı tezgahlarda olmalıdır.
- Pastırma, salam, sucuk, sosis gibi tüm et mamülleri diğer açık tüm süt ürünleri ve diğer gıdalardan ayrı tutulmalı, deterjanlardan uzak ,ayrı tereklerde muhafaza edilmelidir.
- Et, süt, sebze ve meyve çeşitleri değişen hava koşullarına göre korunmalıdır.
- Et ürünlerinin renk değiştirerek bozulanlar ayrılmalıdır.
- Konserve teneke mamüller için ayrı reyon yapılmalı, ağız kısımları tereğin alt kısmına gelmeli ve hafif olanlar üst kısma gelecek şekilde güneşten ve ışıktan korunmalıdır.
- Kuru gıdalar (makarna, bisküvi vb.) daima rutubetlerden korunarak kuru ve havalı raflara konmalıdır.
- İçecek ürünler çeşitlerine göre dizaynı yapılarak satışa arz edilmelidir.
- İş yerindeki pissu giderleri daima deve boynu biçiminde olmalıdır. Bu şekilde haşaratlar fazla barınamazlar.
- Dükkanda paket margarin, tereyağı, yoğurt, peynir ve tüm süt ürünleri ayrı sucuk, pastırma salam, sosis gibi et ve et mamülleri ayrı ayrı buzdolaplarında satışa arz edilmeli,
- Tüm ürünlerin etiketleri üzerlerine konmalıdır.
- Kuruyemişler deterjan ve kokulu sabunlardan ayrı reyonlarda satışa arz edilmelidir.
- Müşteriye karşı gayet temiz giysi ve önlüklerle, traşlı olarak hizmet verilmelidir.
- Müşteriye arkası dönük değil, daima yüzüne karşı güler yüzlü hitap edilmeli, ekonomik kalite ve muhafaza şartları anlatılmalıdır.
- Ürünler sık sık kontrol edilmeli, son kullanma tarihleri yaklaşan ürünlerin fiyatları da piyasaya göre takip etmelidir.
- Çevredeki rakip firmalara karşı zaman zaman fiyat ve kalite kontrolü yapılmalıdır.
- Ambalaj konusuna dikkat edilmeli, ürünler müşteriye temiz jelatin, yağlı kağıt ambalajı ve poşetlerle teslim edilmelidir.
|
|