HyperLink Senin için kırmızı ne demek.. Bizim için hayat demek.. Bir torba umut bağışlamaya ne dersin ??
 
  • Alo Gıda 174
  • ARABULUCULUK
  • Kaçak Ürün Alma
  • Ekmeğini İsraf Etme
  • Kosgeb
  • Dumansız Hava Sahası
  • Su Hayattır
Haberler / Makaleler

"Bakkal Amca" süpermarketlerle nasıl savaşmalı?

Hafta başında sözünü ettiğimiz gerilla pazarlama konusunu, bakkalları mercek altına alarak hep birlikte inceleyelim istedim. Hepimiz süpermarketten alışveriş ediyoruz, kapitalizmin renkli dünyasında boy gösteren süpermarketlerde, raf aralarında dolaşırken kendimizi kaybediyoruz. Bakkalları unuttuk mu? Bakkallar yok mu oluyorlar? Yoksa bakkallar kendilerini mi yok ediyorlar? Peki, gerilla pazarlamayı uygulayarak acaba bakkallar bir nebze olsun süpermarketler karşısında nefes alabilirler mi? Hadi bir göz atalım.  

Süpermarketlerin en iyi müşterileri, aslında bakkallar. Süpermarket zincirlerinin cirolarının yaklaşık % 40 'ını bakkal esnafının alışverişleri oluşturuyor! Bu nedenle de bakkalları aslında en çok süpermarket zincirleri destekliyor. Bakkal esnafı, iyi de başka çare var mı diyecekler. 

Her şehirde bulunan Bakkallar ve Bayiler Odaları, Oda çatısı altında satın almalarda birleşmek için ciddi çabalar göstermekteler. Bakkal esnafının da günü kurtarma peşinde olmayı bırakıp, uzun dönemli düşünmesi gerekir. Birlikten güç doğar. 

İzmir Bakkallar ve Bayiler Odası’nın tedarik şirketi olan İZBAKBAY, bakkallarda en çok satılan ürünleri piyasa fiyatlarının oldukça altında fiyatlarla sunuyor. İzbakbay’ın sayısı elbette yeterli değil. Hizmetleri de sınırlı. Bakkal esnafı destek vermezse, alışveriş etmezse nasıl büyüyüp gelişecek? Uzun vadeli düşünüp satın almada birleşmedikçe, bakkallar süpermarketlerin düşük fiyatları ve cazip promosyonları karşısında eriyip gitmeye mahkumdurlar. 

Kamuoyunda süpermarketler yasası olarak bilinen yasanın çıkmasını beklemek çare değil. Yasa çıkacak süpermarketler şehir dışına taşınacak! Süpermarketler zaten bu yasaya karşı tedbirlerini aldılar. Yasaya uygun olarak 400 metrekare altında açtıkları mini marketlerle sokak aralarına kadar girdiler. 

Aynı sokakta bir bakkal varken sokağın diğer köşesine gidip bir bakkal açmanın mantığı nedir? Bakkal dükkaı açmak isteyen esnafın ilk yapacağı iş kendilerine en yakın olan Bakkallar Odasına gitmek ve fikir almak olmalı. En azından hangi semtlerde bakkal açmanın daha iyi olduğunu öğrenirler. 

Süpermarketler nasıl kendi markaları olan perakendeci markasını oluşturdularsa bakkalar da aynı şeyi yapabilirler. Aslında, İzbakbay’ın perakendeci markası var, diğer marka ürünlerden oldukça düşük fiyatlı olarak satılıyor. Bakkallarımıza düşen, kendilerine ait olan şirketlerini desteklemek ve kendi markalarını satmak. 

Türk halkı süpermarketlerde bakımlı elemanları görmeye alıştı, aynı şeyi bakkallardan da bekliyoruz. Bakkal dükkanının da temiz, bakımlı ve hoş kokulu olmasını beklemek hakkımız. 

Ürün çeşitliliği sağlayacağız derken depo gibi görünen ve içinde kıpırdayamadığımız bakkal dükkanları işe yaramıyor. En çok satılan ürünleri raflarda bulundurmak gerekir. İç mekanı ferah, müşterinin rahat dolaşabileceği, raflara uzanabileceği dükkanlar olmalı bakkallar. İyi bir ışıklandırma sistemi ve açık renk boyalar mekanı daha ferah gösterecektir. 

Fiyat etiketleri müşterinin görebileceği şekilde belirtilmeli, müşteriler bakkala girip o kaç bu kaç lira diye sormayı sevmiyorlar, bazı bakkallarda da neredeyse hiç etiket yok. Hali ile müşteri pek rağbet etmiyor. Bir çok bakkalda deterjanlarla gıda ürünlerinin yan yana olduğunu görüyoruz. Deterjanın kokusu gıda ürünlerine siniyor. 

Teknoloji ile barışık olan örnek bakkalarımız mevcut. İnternet siteleri var, internet veya sosyal medya kanalı ile sipariş alıyorlar ve eve teslim ediyorlar. Üstelik gece geç saatlere kadar bu hizmeti veriyorlar hem de kredi kartı kullanma imkanı ile. 

Ekonomik kriz nedeni ile milletçe evlere kapandık ve televizyonda dizi izliyoruz. Krizlerden fırsat yaratmak, gerilla pazarlamanın felsefesi. Çerez paketleri ve yanında gazlı içecekten oluşmuş promosyon paketleri hazırlayabilirler. En çok satılan bakliyat ürünlerinin bir kaçını bir arada tek fiyattan satabilirler. Bu faaliyetlerini de fotokopi ile çoğaltacakları el ilanları ile evlere su servisi yaparken mahalle halkına duyurabilirler. 

Bakkalın telefon numarası ve logosunun bulunduğu mıknatıslı buzdolabı süsleri, kahve fincanları, apartman kapılarına yapıştırılabilecek ve üzerinde lütfen kapıyı kapatınız yazılı etiketler, bakkaları sürekli hatırlamamızı sağlayacaktır. 

Bakkalar sadece sosyal hayatımızda değil aslında ekonomide de önemliler. Öncelikle istihdam sorununa çözümler. Bir de en önemlisi, bir çok bakkal dükkanı aslında eşlerin üzerine kayıtlı. Kadınlarımıza sosyal güvence sağlıyorlar. 

Esnafımızı, üreticimizi yaşatmak hepimizin görevi, süpermarket raflarında bulunan ithal  ürünlerin oranı % 50’ye dayandı, bunun anlamı yerli üreticimiz yok oluyor. Bakkallar Odaları ile üreticilerimizin de iş birliği yapması gerekir. 

Sizlerin değerli yorumları, eminim bakkal esnafımıza yol gösterecek ve ışık tutacaktır. Hepimize huzur dolu bir hafta sonu olsun, sevgi ve saygılar. 

Tırtıl der ki; “Eve giden en kısa yol bakkaldan geçer”
Type the title here

KAYNAK :


Geri


E-Posta:  
şifre:  
  şifremi Unuttum
Üye Olmak İstiyorum
  • SANAL POS
  • banka hesap
  • İzbakbay
  • ÖZEL ATA SAĞLIK HASTANESİ
  • ATAKALP
  • Sol Reklam Alanı
Copyright 2011 İzmir Bakkallar ve Bayiler Odası
Bu sitede kullanılan resim ve belgeler orijinal olup tüm hakları İzmir Bakkallar ve Bayiler Odası'na aittir.
kapat
Konut Projeleri web tasarım